Vad säger de mest insatta?

I Öga mot Öga trängs reklamperennerna, kampanjerna som fick evigt liv. Boken tar dig med bakom helsidorna, stortavlorna och reklamfilmerna och avslöjar hemligheten bakom den märkligt långa livskraften. Läs boken och kreera ny odödlig reklam. Det är hög tid.”

Carl Lewenhaupt.

“Äntligen får gesällerna handgriplig information av mästare”

Carin Fredlund

“Vilken bok ni skapat! Har inte hunnit läsa allt men hittills är det lysande”

Lasse Larsson

Nytt pris & Studentrabatt!

Från 1 januari sänker vi priset till 495:- inklusive porto och emballage - samt inför en studentrabatt på 50:-.

Pris för skolor och enskilda studenter blir därför 445:- Allt för att bättre kunna möta bokens inriktning som studielitteratur.

Vid köp av fler än 2 ex. levereras boken direkt från tryckeriet. Det ger viss justering av kostnaden för frakt och emballage. Meddela oss antal så kan vi ange exakt pris.

Lovorden strömmar till.

Den gamla fina metoden mun-till-mun fungerar. Vår bok omnämns nu allt oftare med bokstäver som kunde få den som fortfarande kan rodna att blygsamt slå ner blicken. Men eftersom det är den metod som står oss till buds behöver den näring. I ett brev från näringslivsjournalisten (ingen PR-firma alltså) Lars Torekull tidigare på Dagens Industri och f.d chefred på Aktiespararen heter det t.ex “Ett praktverk. Borde vara obligatorisk studielitteratur på skolorna. Tänk om dagens obegripliga reklam kunde lära sig”. Bra sammanfattat, tycker vi.

Blivande copywritern Julia Andersson på Forsbergs Skola skriver i en anmälan i Resumé:

(Om 90-talet) “Robotar kom och tog över människans naturliga kraft och reklamen började tappa sin udd” samt “reklam en avspegling av verkligheten. Vi åskådare har arkivet - det oändliga. Därför är det viktigare än någonsin att ta lärdom av den kreativa revolutionen”. Samt “en perfekt bok att läsa för framtidens kreatörer”

Ett oväntat kulturantropologiskt verk.

Samtalet den 11 december slutade i en oväntad, närmast chockartad, insikt; tänk om reklam också är del av det kulturantropologiska studiekomplexet! Tanken är hämtat ur vår bok där Madison-legenden Carl Ally citeras. Det ska vara i USA som någon vågar dra sådana slutsatser. För övrigt var samstämmigheten stor, det vill säga att ännu idag, alltså även i denna “extremt nya” tid, är det mesta sig likt när det gäller kommunikation, kreativitet och allt som skapar dess förutsättningar. Farhågan att boken ska ses som ren “historia” kom helt på skam. Samtalet fördes i en panel som var och en från sin stol kunde se betydligt längre, till och med in i framtiden. Kanske är boken mer än en “reklambok”? Det antydde Peter Tillberg i sin anmälan i Svd som menar att den “tilltalar även vanliga dödliga”.

Boken får branschen att tänka till.

På tisdag (11/12) är det fullsatt i VW:;s visningslokal på Norrmalmstorg. Med anledning av vår bok samlas en panel i KOMMs regi: Camilla Wallander, Silla Lewin och Peter Herrmann möter bokens författare Lars Falk och Claes Bergquist. Carin Fredlund modererar ett samtal om reklamen förr och nu, samhällets syn på reklam, utmaningarna, skolornas roll, kreativitet och mycket mer. Läs gärna min (Lars Falk) blogg “En konstriktning från 60-talet” innan, eller efter. Hittas på www.larsfalk.se och heter Bara Ord. Boken säljs vid efterföljande mingel. Signeras gärna.

Festligt, folkligt, fullspikat. Nu är boken släppt! Björn Wetterlings fina lokal i Kungsan som vanligtvis beträds med tyst vördnad var full av liv och rörelse. Av cirka två hundra bjudna verkade det som om alla kom. Ändå saknade vi många. Gamla och unga revolutionärer återsågs. Även elever från Forsbergs var där. Dick Nilsson spelade så att somliga till och med dansade medan kön till iZettle och Svisch växte. Tack alla gamla och nya vänner, alla som hjälpt till på olika sätt och tack Björn för att du öppnade dina rum för oss. Nu är Förlaget igång. Det är och förblir litet. Och det har inte bråttom. Vi tror inte bara på öga mot öga i reklamens värld. Vi tror också på mun till mun.